• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 1333اخبار امروز : 7
7

نوسازی و بهسازی باغ نمونه در جهت تبدیل شهرستان جهرم به عنوان قطب کشاورزی / قطعه‌ای برای اجرای ایده‌‌های پژوهشگران جهرمی در نظر گرفته شده است

  • کد خبر : 2121
  • 10 اردیبهشت 1401 - 5:19
نوسازی و بهسازی باغ نمونه در جهت تبدیل شهرستان جهرم به عنوان قطب کشاورزی / قطعه‌ای برای اجرای ایده‌‌های پژوهشگران جهرمی در نظر گرفته شده است

دکتر پورداوود رییس ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهرم در گفت‌وگوی اختصاصی با اخبار جهرم: ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهرم به همت مسئولان محترم و در راستای رسالات خود در خدمت‌رسانی به عموم همشهریان گرامی که شغل ایشان با باغبانی و کشاورزی گره خورده است، اقدام به کشت ارقام جایگزین، در حوزه‌ی […]

دکتر پورداوود رییس ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهرم در گفت‌وگوی اختصاصی با اخبار جهرم:

ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهرم به همت مسئولان محترم و در راستای رسالات خود در خدمت‌رسانی به عموم همشهریان گرامی که شغل ایشان با باغبانی و کشاورزی گره خورده است، اقدام به کشت ارقام جایگزین، در حوزه‌ی باغبانی و کشاورزی نموده است.

تا از این طریق، در شرایط بیماری‌های مرکبات و کمبود آب، راه‌هایی جهت بهبود وضعیت اقتصادی و نگهداری شهرستان جهرم به عنوان قطب کشاورزی و زراعی، در کوتاه مدت ارائه دهد.

در واقع نوسازی و بهسازی باغ نمونه نیز به همین منظور و با توصیه‌های بجای امام جمعه محترم و نماینده مردم شریف جهرم، از اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز گرديده و تحول ایستگاه در همین مدت کوتاه مشهود است.

باغ نمونه به قطعاتی از محصولات اختصاص یافته و هر قطعه نیز به نام بزرگان شهرستان مسمی گرديده است. مثلا در یکی از قطعات، طرح آبیاری مغناطیسی انجام خواهد شد و قطعه‌ای دیگر نیز به آبیاری زیر سطحی اختصاص یافته است و سایر قطعات نیز بر اساس نیاز های شهرستان، تحت طرح قرار می‌گیرد.

شایان توجه است که چند روز پیش، با همکاری مدیریت محترم جهاد کشاورزی و در خصوص معرفی کشت‌های جایگزین، اقدام به کاشت تعداد ۱۰۰ اصله نهال گردوی گرمسیری پکان از شش رقم مختلف نموده‌ایم که بتوانیم طی حداکثر ۳ تا ۴ سال، رقم یا ارقام سازگار را به باغداران معرفی نماییم.

همچنین قطعه‌ای از ایستگاه نیز به نام قطعه‌ی مردم شریف جهرم اختصاص یافته تا هر شخص علاقه‌مندی که در جهت موضوعاتی چون کاهش مصرف آب در کشاورزی و باغبانی ایده‌ای درخور توجه داشته باشد طرح خود را اجرا نماید.

لذا از عموم مردم و دانش‌پژوهان گرامی دعوت می‌گردد که ایده‌ها و طرح‌های خود را به ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهرم ارائه فرمایند و با اطمینان کامل از حفظ طرح از لحاظ سرقت علمی، به ارزشیابی آن بپردازند.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.