• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 1306اخبار امروز : 0
6

نگاه به شهر جهرم باید نگاه به یک کلان‌شهر

  • کد خبر : 3912
  • 18 خرداد 1402 - 18:27
نگاه به شهر جهرم باید نگاه به یک کلان‌شهر

از مهندس اسدی و مهندس بهمنی که در دوسال اخیر و در زمان شورای فعلی زحمات بسیاری کشیده‌اند، تشکر و تقدیر می‌کنم.

نگاه به شهر جهرم باید نگاه به یک کلان‌شهر باشد

دکتر محمدرضا رضایی نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و معارفه شهردار جهرم:

از مهندس اسدی و مهندس بهمنی که در دوسال اخیر و در زمان شورای فعلی زحمات بسیاری کشیده‌اند، تشکر و تقدیر می‌کنم.

بر این باورم که نگاه به شهر جهرم، باید نگاه به یک کلان شهر باشد. باید نگاه اینگونه باشد که جمعیت زیادی از شهرها و مناطق همجوار تمایل به زندگی در این شهر دارند و امکانات برای سکونت این جمعیت مهیا شود.

شهر جهرم هم اکنون یک شهر توریست درمانی است. همچنین در تامین آب شرب سالم نیز از طریق سد سلمان فارسی دارای آب پایدار هست. جاده‌های دسترسی، فرودگاه بین‌المللی، صنعت و حوزه های دیگری که برای تبدیل شدن به یک کلان‌شهر در حال آماده سازی است.

به خاطر نیاز و ظرفیت جهرم، مقرر شده است شهری جدید و مدرن در مجاورت جهرم با ده هزار قطعه زمین احداث شود.

از مهندس بهمنی که در ده ماه گذشته فعالانه در مسیر بهبود وضعیت شهر جهرم تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنم. عملکرد مهندس بهمنی درخشان و قابل اعتنا بوده است.

جهرم نیاز به یک شهرداری دارد که افق دیدش بلند و نگاهش برنامه محور باشد. درآمد و بودجه شهرداری جهرم با چیزی که انتظار داریم بسیار فاصله دارد. سرانه در شهری ۱۶۰ هزار نفری باید برای هر شهروند بسیار بیشتر از سرانه فعلی باشد. شورا و شهردار باید به سمت درآمد پایدار حرکت کند تا شاهد افزایش چند برابری بودجه شهرداری جهرم باشیم.

تعامل با همه‌ی ارکان شهرستان و مسئولین شهری و کشوری لازم است. باید منافع شهر جهرم اولویت بر هر چیزی باشد. باید از پتانسیل‌های افراد مختلف در همه‌ی حوزه‌ها استفاده کنیم. باید از امکاناتی که در کشور وجود دارد نیز استفاده کنیم.

اگر تلاش و پیگیری نکنیم کار به جایی نمی‌رسد. نباید در دفتر و پشت میز خود بنشینیم. حرکت لازمه‌ی پیشرفت است.

امروز باید با کار و خدمت، امید را به جامعه تزریق کنیم. همه مسئولین باید دست به هم دهند و در مسیر توسعه جهرم حرکت کنند. دکتر ایمانیه استاندار فارس به عنوان مدیری جهادی پای کار است و باید از این فرصت استفاده کرد.

شهردار موفق کسی است که صمیمیت و همدلی با پرسنل شهرداری داشته باشد تا این فضای دوستانه باعث شتاب در فعالیت‌ها شود‌.

کمربندی غرب جهرم نیاز امروز جهرم است و با وزارت راه و شهرسازی هم صحبت کرده‌ایم که با مشارکت شهرداری این پروژه صورت بگیرد. هم‌چنین شهر جهرم به چندین تقاطع غیر هم‌سطح نیاز دارد که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

آسفالت معابر حداقل حقوق شهروندی است و شهرداری باید مهم را برای تمامی نقاط شهر جهرم به سرانجام برساند. سرانه فضای سبز شهری نیز باید ارتقا پیدا کند.

برای مهندس اسداللهی آرزوی موفقیت داریم و پشتیبان ایشان خواهیم بود. امیدواریم شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون شهر جهرم باشیم.

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=3912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.