• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 1340اخبار امروز : 0
8
نماینده جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی:

وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست / جامعه تحت فشار است

  • کد خبر : 4191
  • 24 مرداد 1402 - 9:05
وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست / جامعه تحت فشار است

وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست / جامعه تحت فشار است نماینده جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اقتصادی مردم امروزه مناسب نیست و اقشار متوسط به پایین جامعه، تحت فشار هستند و برای تامین هزینه‌های جاری زندگی دچار مشکل هستند. دکتر محمدرضا رضایی در نشست علنی دیروز (دوشنبه، ۲۳ مردادماه) مجلس شورای […]

وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست / جامعه تحت فشار است

نماینده جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اقتصادی مردم امروزه مناسب نیست و اقشار متوسط به پایین جامعه، تحت فشار هستند و برای تامین هزینه‌های جاری زندگی دچار مشکل هستند.

دکتر محمدرضا رضایی در نشست علنی دیروز (دوشنبه، ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: حمله تروریستی در شاهچراغ امری محکوم کرده و از نیروهای امنیتی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات اولیه را انجام دادند، تشکر می‌کنم.

نماینده جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در آستانه بزرگترین تجمع و حرکت معنوی مسلمانان به ویژه شیعیان و اهل بیت در اربعین حسینی هستم؛ ضمن تشکر از همه دستاندرکاران این حوزه، انتظار می‌رود حداکثر تلاش و همراهی جهت تسهیل در رفت و آمد زائران را فراهم کنند تا این تجمع زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کند.

وی ادامه داد: انصافا می‌توان اذعان کرد مجلس یازدهم تلاش زیادی در همه حوزه‌ها به‌ویژه رفع مسائل اقتصادی و معیشتی انجام داده و افتخار دارد مزین به مهر تایید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است. در این میان مجلس هر زمان احساس کرده کشور نیازمند قانون بوده و خلاء وجود دارد، نمایندگان وارد شده و قوانین را در اختیار دولت قرار داده است. بنابراین امروز زمان آن رسیده که نظارت بر اجرای صحیح قانون از سوی کمیسیون‌های تخصصی ورود جدی تری صورت بگیرد.

این نماینده در مجلس یازدهم افزود: در این راستا قانون جهش تولید مسکن یکی از مسائل یاد شده محسوب می‌شود؛ باید یادآور شد ما بسته‌ای از قوانین اعم از قانون جهش تولید مسکن، ساماندهی اجاره بهاء و زمین و مالیات بر خانه‌های خالی که برای حوزه مسکن نیاز بود را در اختیار دولت قرار دادیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این میان برای ساخت مسکن نیز صندوق ملی مسکن پیش‌بینی شده که قرار است منابعی از سوی دولت برای آن تامین شود تا شاهد فراهم شدن زیرساخت‌های این حوزه باشیم؛ در واقع این موضوع به کاهش نرخ سود بانکی نیز کمک می‌کند اما باید اذعان کرد خلاء وجود دارد و دولت همراهی لازم را نداشته لذا انتظار می‌رود دولتمردان منابع پیش‌بینی شده در قانون را تامین کند.

دکتر رضایی همچنین در این رابطه باید یادآور شد بانک‌ها نیز همراهی لازم را نداشته‌اند و حداکثر تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها ۲۰ درصد بوده که این موضوع در ساخت مسکن تاثیر منفی می‌گذارد.

نماینده جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل آموزش و پرورش و تلاش‌های نمایندگان برای رفع دغدغه‌های فعالان این عرصه، اظهار کرد: در این راستا مجلس یازدهم قانون رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد اما در اجرای قانون ایراداتی وجود دارد که انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش عینا این قانون را اجرایی کند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که گروه‌های متعددی در آموزش و پرورش با عناوین مختلف در حال آموزش دادن هستند که نیروهای خرید خدمات، نهضتی ها، طرح امین، حق التدریسی ها، دانشجو معلم و… شامل آنها می‌شوند لذا انتظار می‌رود دولت و وزارتخانه یاد شده هر چه سریع تر نسبت به ساماندهی این افراد و ارائه لایحه در راستای ایجاد ثبات شغلی این افراد به مجلس اقدام کند.

این نماینده در مجلس یازدهم با اشاره به مسئله ساماندهی نیروهای شرکتی، افزود: در این راستا طرحی در کمیسیون اجتماعی مجلس تهیه شده است؛ همگان می‌دانند که بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیروی شرکتی در دستگاه‌ها فعالیت می‌کنند اما بلاتکلیف محسوب می‌شوند از این رو از هیات رئیسه مجلس انتظار می‌رود این طرح هر چه سریع تر به صحن علنی ارائه شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین باید اذعان کرد طرح یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان با کارکنان دولت نیز در کمیسیون اجتماعی تدوین شده و امیدواریم هیات رئیسه مجلس هر چه سریع این طرح را در دستور کار نمایندگان قرار دهد.

دکتر رضایی با اشاره به مسئله معیشتی مردم، گفت: کشاورزان گندم خود را که نتیجه یکسال زحمت و فعالیت وی محسوب می‌شود را به دولت تحویل داده اما هنوز پول آن را دریافت نکرده است!. اگر کشاورزی یک روز از پرداخت تسهیلات بانکی وی بگذرد، جریمه می‌شود اما ماه‌ها از ارائه گندمش می‌گذرد و پول آن را دریافت نکرده است.

نماینده جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع صادرات مرکبات نیز از دیگر مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ در بسیاری از استان‌ها امکان خرما و مرکبات وجود دارد لذا انتظار می‌رود دولت زیرساخت‌ها و شرایط این موضوع را برای کشاورزان و مردم فراهم کند.

وی با اشاره به طرح دو فوریتی تامین قیر برای پروژه‌های عمرانی، ادامه داد: علی رغم گذشت دو ماه از این طرح، هیات رئیسه هنوز این موضوع را در دستورکار صحن قرار نداده لذا امیدوارم هر چه سریع تر به این موضوع پرداخته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان، خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی مردم امروزه مناسب نیست و اقشار متوسط به پایین جامعه، تحت فشار هستند و برای تامین هزینه‌های جاری زندگی دچار مشکل هستند؛ انتظار می‌رود دولت نسبت به رفع مشکلات معیشتی مردم و اقشار آسیب‌پذیر دقت بیشتری داشته باشد و حمایت بیشتری را انجام دهد.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=4191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.