• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 1312اخبار امروز : 6
5

وضعیت ناگوار درختان پارک بزرگ شهر

  • کد خبر : 1760
  • 18 اسفند 1400 - 6:15
وضعیت ناگوار درختان پارک بزرگ شهر

به گزارش اخبار جهرم، اگر این روزها به پارک بزرگ شهر سری زده باشید، با صحنه ناراحت و نگران‌کننده‌ی خشک شدن و از بین رفتن درختان آن روبرو می‌شوید و چه بسا به یاد روزگار سرسبز و زیبای این پارک، سری به نشانه‌ی تاسف تکان دهید. درختان سرزنده و اغلب کهنسال این پارک که تا […]

به گزارش اخبار جهرم، اگر این روزها به پارک بزرگ شهر سری زده باشید، با صحنه ناراحت و نگران‌کننده‌ی خشک شدن و از بین رفتن درختان آن روبرو می‌شوید و چه بسا به یاد روزگار سرسبز و زیبای این پارک، سری به نشانه‌ی تاسف تکان دهید.

درختان سرزنده و اغلب کهنسال این پارک که تا چندی قبل شادابی و طراوت می‌بخشیدند و این پارک را به یکی از تفرجگا‌های زیبا بدل کرده بودند، ناگهان شروع به خشک شدن کردند و زرد و بی‌جان شدند.

ظاهرا کسی هم دلی برای این فضای مهم شهری و درختان آن نمی‌سوزاند و به داد این موجودات حیات‌بخش نمی‌رسد چرا که اگر غیر از این بود با نظارت‌های دوره‌ای و منظم، خیلی زود متوجه بیماری این درختان شده و آنها را آفت‌زدایی می‌کردند.

پارک‌ها و درختان آن رکن اساسی فضای سبز شهری و در برگیرنده بخش مهمی از سیمای شهر هستند، که پایه و اساس ایجاد حس مکانی برای شهروندان محسوب می‌شوند.

امروزه لزوم وجود فضای سبز کافی در کنار بخش فیزیکی و بی‌جان شهری در راستای ایفای نقش‌های متعدد از قبیل کارکردهای کالبدی، زیست محیطی، روان‌شناختی و اجتماعی امری بدیهی است. درختان ریه‌های تنفسی شهرها به شمار می‌روند که علاوه بر عملکرد زیبایی شناختی و اجتماعی، برای تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، تلطیف هوا، جذب گرد و غبار و غیره اثرات مثبت انکارناپذیری دارند.

هر درخت یک زندگی‌ست و میراث گرانبهایی برای آیندگان، همچنین پارک‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های شهرها از جهت تأمین سلامت روان شهروندان و کاهش فشارهای ناشی از زندگی شهری محسوب می‌شوند، لذا امید است که مسئولان شهر این حوزه را مورد عنایت قرار داده و با انجام نظارت‌های دوره‌ای توسط متخصصین و انجام اقدامات لازم، در جهت حفظ و بهبود فضاهای سبز شهری مبادرت ورزند.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=1760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.