• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 1350اخبار امروز : 0
2

کاهش ساعات پخت و ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها و نارضایتی مردم همزمان با کاهش دوباره سهمیه آرد نانوایان جهرم

  • کد خبر : 4710
  • 06 آبان 1402 - 15:02
کاهش ساعات پخت و ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها و نارضایتی مردم همزمان با کاهش دوباره سهمیه آرد نانوایان جهرم

کاهش ساعات پخت و ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها و نارضایتی مردم همزمان با کاهش دوباره سهمیه آرد نانوایان جهرم به گزارش اخبار جهرم، در سایه غفلت مسئولین، برای چندمین دوره متوالی سهمیه آرد بسیاری از نانوایان جهرم کاهش یافت. برخی نانوایان از کاهش سهمیه بیش از ۱۰۰ کیسه ای آرد خود خبر می دهند. […]

کاهش ساعات پخت و ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها و نارضایتی مردم همزمان با کاهش دوباره سهمیه آرد نانوایان جهرم

به گزارش اخبار جهرم، در سایه غفلت مسئولین، برای چندمین دوره متوالی سهمیه آرد بسیاری از نانوایان جهرم کاهش یافت. برخی نانوایان از کاهش سهمیه بیش از ۱۰۰ کیسه ای آرد خود خبر می دهند.

با کاهش سهمیه آرد نانوایان، ساعات پخت و در نتیجه تولید نان کاهش یافته و با توجه به فصل پاییز و زمستان که در جهرم مصرف نان بالاتر از فصول دیگر است، صف های طولانی را در برخی از ساعات روز و نارضایتی مردم را شاهد هستیم. وقتی سهمیه آرد همه را با هم کاهش می‌دهیم، گناه مردم چیست که دست خالی و بدون نان بمانند و یا در صف های طولانی گیر کنند.

نانوایان می‌گویند اتحادیه نانوایی‌های جهرم باید از جنس نانوایی باشد تا مشکلات نانوایان را درک و پیگیری نماید. گفتنی است اتحادیه نانوایی‌های جهرم با اتحادیه قنادان جهرم ادغام شده است و همین امر باعث شده به گفته نانوایان عملکرد مثبتی از اتحادیه قنادان جهرم در جهت رفع مشکلات نانوایان شاهد نباشیم.

برخی از فعالان تولید نان عملکرد دستگاه نانیو را راضی کننده نمی دانند و عنوان کردند: عدم اطلاع رسانی صحیح در مورد عملکرد دستگاه نانیو از سوی متولیان امر، مهمترین عامل کاهش سهمیه آرد آنها بوده است. به بهانه اینکه چون در یک نانوایی در یک روز از چندکارت بانکی یا کد ملی یکسان چندبار تکراری، نان خرید شده، کسر سهمیه می‌کنند، مگر نانوا می‌تواند یکی یکی کارت‌های مردم را بنویسد و بررسی کند؟!

همچنین اضافه کردند بارها و بارها به جهاد کشاورزی جهرم به عنوان متولی نانوایان شهرستان مراجعه کردیم اما پیگیریهای لازم صورت نگرفت، و سهمیه کاهش یافته آرد آنها بازنگشت.

نانوایان می‌گویند چرا بازرسان توجیه نیستند که با کاهش سهمیه آرد دیگر نمیتوان ساعات پخت را رعایت کرد؟! نانوایان باید میزان آردشان را طوری تنظیم کنند که با عملکرد دستگاه نانیو هماهنگ و تا پایان طول دوره آرد برای پخت داشته باشند. اخیرا برای چند نانوایی بدلیل آنچه که بازرسان عدم رعایت ساعات پخت عنوان شده، ناعادلانه پرونده تعزیراتی تشکیل داده شده است.

پیشتر اخبار جهرم طی سلسله گزارشاتی پیامدهای ناشی از کاهش سهمیه آرد نانوایان جهرم را منتشر کرده بود.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=4710

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.