• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 1306اخبار امروز : 0
3

گردش مالی ۸۶ میلیارد ریالی شرکت‌های دانش بنیان در جهرم

  • کد خبر : 1958
  • 25 فروردین 1401 - 7:20
گردش مالی ۸۶ میلیارد ریالی شرکت‌های دانش بنیان در جهرم

مهندس شفیعیان فرماندار شهرستان جهرم در جلسه‌ی تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» در مرکز رشد فناوری جهرم: نقش مرکز رشد و فناوری شهرستان جهرم در تهیه سند راهبردی شهرستان مهم است و بر تقویت همه جانبه آن جهت سرعت بخشی به توسعه شهرستان تأکید داریم. تعداد شرکت‌های فناور پذیرش شده در مرکز جهرم […]

مهندس شفیعیان فرماندار شهرستان جهرم در جلسه‌ی تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» در مرکز رشد فناوری جهرم:

نقش مرکز رشد و فناوری شهرستان جهرم در تهیه سند راهبردی شهرستان مهم است و بر تقویت همه جانبه آن جهت سرعت بخشی به توسعه شهرستان تأکید داریم.

تعداد شرکت‌های فناور پذیرش شده در مرکز جهرم را از ابتدا تاکنون ۹۷ شرکت و هسته فناور بوده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته ۶۲ درصد از واحدهای خارج شده از این مرکز، فعالیت اقتصادی موفق و مؤثر داشته است.

همچنین تعداد افراد متخصص و شاغل در واحدهای فناور در جهرم ۱۷۴ نفر با ثبت ۴۸ مورد اختراع بوده که در سال گذشته گردش مالی ۸۶ میلیارد ریالی را به همراه داشته است.

تشکیل شورای گفتگوی مردم و مسئولین بر اساس توجه به ظرفیت‌های مردمی و به ویژه نخبگان جهت تهیه سند چشم انداز توسعه شهرستان ضروری اسست و این رویه به جد و با فاصله زمانی کمتر استمرار پیدا می‌کند.

با احداث ساختمان جدید مرکز رشد و افزایش زیرساخت‌های خدماتی به شرکت‌های دانش بنیان، شاهد گسترش روند ایجاد اشتغال بویژه در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و از طریق شرکت‌های دانش بنیان خواهیم بود.

ایده علمی احداث جنگل چوب، برگرفته از مطالعات و تحقیقات اساتید دانشگاهی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم و احداث باغ نمونه در این زمینه و راه اندازی باغ مطالعاتی کشت بافت نخیلات به منظور بهره وری مناسب اقتصادی از چهار هزار هکتار نخیلات، از نمونه فعالیت‌های مبتنی بر دانش و علم روز است که تقویت این نگرش می‌تواند تولید کشاورزی را اقتصادی تر و با جذابیت بیشتر در بازارهای هدف کند.

در پایان جلسه نیز مقرر شد با توجه به انجام فرایند اداری، احداث ساختمان مرکز رشد فناوری، تأمین نیروی انسانی از دیگر مراکز علمی برای این مرکز و رفع برخی مشکلات اداری مرتبط با فعالیت های شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد اقدامات لازم صورت پذیرد.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=1958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.