• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1838اخبار امروز : 0
9

یک سوم کرم های ضد آفتاب در بازار ؛ کیفیت مناسب ندارند

  • کد خبر : 6372
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۵۳
یک سوم کرم های ضد آفتاب در بازار ؛ کیفیت مناسب ندارند

  یک سوم کرم های ضد آفتاب در بازار ؛ کیفیت مناسب ندارند! با گرم شدن هوا، اشعه ماوراءبنفش خورشید بیشتر می‌شود و به منظور جلوگیری از آفتاب سوختگی و سرطان پوست باید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کرد. سطح میزان محافظتی کرم ضدآفتاب با عنوان SPF بیان می شود که SPF 15 حدود ۹۳ […]

 

یک سوم کرم های ضد آفتاب در بازار ؛ کیفیت مناسب ندارند!

با گرم شدن هوا، اشعه ماوراءبنفش خورشید بیشتر می‌شود و به منظور جلوگیری از آفتاب سوختگی و سرطان پوست باید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کرد.

سطح میزان محافظتی کرم ضدآفتاب با عنوان SPF بیان می شود که SPF 15 حدود ۹۳ درصد، SPF 30 حدود ۹۷ درصد و SPF 50 حدود ۹۸ درصد پوست را در برابر اشعه ماورابنفش خورشید محافظت می‌کند.

درتحقیقات جدید مشخص شده است که یک سوم برندهای کرم ضد آفتاب در مورد سطح حفاظتی آنها در برابر نور خورشید اغراق می‌کنند و تبلیغات آنها صحت ندارد و این بدین معنی است که میزان سطح حفاظتی ضدآفتاب در برابر اشعه ماورابنفش (SPF) دروغین بوده و امکان بروز و سوختگی وجود داشته و موجب افزایش شانس ابتلا به سرطان پوست می‌شود!

كرم‌های ضد آفتاب تقلبی به علت كيفيت پايين مواد اوليه آسيب زيادی به پوست وارد می‌كند.

مصرف‌كنندگان بايد از مارك‌های معتبر و غير‌تقلبی استفاده كنند و در هنگام خريد به علامت استاندارد آن توجه كنند، در صورت امكان از ضد آفتاب‌های بی‌رنگ استفاده نمايند زيرا استفاده از ضد‌آفتاب‌های دارای رنگ در دراز مدت موجب كك و مك شدن پوست می‌شود در صورت تمايل به روشن شدن پوست می‌شود.

استفاده از ضد آفتاب در صورتی كه فرد در معرض آفتاب قرار داشته باشد بايد هر دو ساعت يكبار تمديد شود و هنگام استفاده مجدد از ضد‌آفتاب لازم است باقيمانده كرم قبلي از روی پوست شسته شود زيرا استفاده مجدد بر روی كرم قبلی موجب افزايش چربي بر روی پوست می‌شود كه در نتيجه منجر به جوش زدن و كك و مك شدن پوست می‌شود.

استفاده از ضد آفتاب‌های تقلبی علاوه بر حساسيت‌های پوستی موجب كدر شدن رنگ پوست، لک شدن و از بين رفتن شادابی پوست می‌شود.

دانیال فرهیخته-کارشناس بهداشت

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=6372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.