• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 1360اخبار امروز : 0
1

۱۰۶۷هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان جهرم بر علیه سن گندم سم پاشی شدند

  • کد خبر : 5028
  • 30 فروردین 1403 - 8:39
۱۰۶۷هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان جهرم بر علیه سن گندم سم پاشی شدند

۱۰۶۷هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان جهرم بر علیه سن گندم سم پاشی شدند   به گزارش اخبار جهرم، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت:   در سال زراعی جاری تاکنون عملیات سم‌پاشی بر علیه سن غلات در سطح ۱۰۶۷ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان صورت گرفته است و پیش بینی […]

۱۰۶۷هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان جهرم بر علیه سن گندم سم پاشی شدند

 

به گزارش اخبار جهرم، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت:

 

در سال زراعی جاری تاکنون عملیات سم‌پاشی بر علیه سن غلات در سطح ۱۰۶۷ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان صورت گرفته است و پیش بینی می‌شود این سطح مبارزه تا ۳۰۰۰هکتار افزایش یابد.

 

تاکنون این میزان از سطح مبارزه، اکثرا در مرحله سن مادری انجام شده است و مبارزه شیمیایی با پوره سن مادری همچنان با هدف جلوگیری از خسارت سن به مزارع گندم تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

این آفت دو نوع خسارت دارد. در خسارت کمی، سن مادر (زمانی که از کوه پایین می‌آید) از گندم تغذیه می‌کند و باعث می‌شود تعداد خوشه کمتری در واحد سطح ایجاد شود.

 

مرحله دوم خسارت، کیفی است و پوره‌ها از دانه تغذیه می‌کنند. بنابراین آرد حاصل از این دانه‌ها در صورتی که میزان سن زدگی بالای دو درصد باشد به دلیل کاهش خاصیت نانوایی، توسط کارشناسان ناظر خرید تایید نمی‌گردد و از کشاورزان تحویل گرفته نمی‌شود.

 

از بهمن ماه سال گذشته با بازدید از اماکن زمستان گذران این آفت در کوه‌های مشرف‌ به مزارع و پیش بینی تراکم وضعیت زیستی آفت و زمان ریزش آن به مزارع توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شد و بعد از ریزش به مزارع نیز کلیه مزارع غلات شهرستان تحت نظارت و پایش شبکه مراقبت قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=5028

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.