• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 1299اخبار امروز : 0
3

۵ مورد حکم قطعی در مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز صادر شده است

  • کد خبر : 2641
  • 11 تیر 1401 - 5:10
۵ مورد حکم قطعی در مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز صادر شده است

🔰قاضی محسن رستگار رئیس دادگستری شهرستان جهرم در گفت‌وگو با اخبار جهرم: در حال حاضر در سطح شهرستان ۵ مورد حکم قطعی در مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز و مستحدثات موجود در آنها صادر شده که مهمترین آن مربوط به مجموعه‌ی باغ شهری بهارستان می‌باشد که در مورد آن، حکم تخریب صادر شده است. از آنجایی […]

🔰قاضی محسن رستگار رئیس دادگستری شهرستان جهرم در گفت‌وگو با اخبار جهرم:

در حال حاضر در سطح شهرستان ۵ مورد حکم قطعی در مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز و مستحدثات موجود در آنها صادر شده که مهمترین آن مربوط به مجموعه‌ی باغ شهری بهارستان می‌باشد که در مورد آن، حکم تخریب صادر شده است.

از آنجایی که کاربری اراضی مذکور کشاورزی است لذا هر گونه ساخت و ساز در آن غیر مجاز بوده و برخلاف قانون می‌باشد. در همین راستا، پیرو برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان در ماه گذشته، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت چگونگی اجرای حکم تخریب صادره، انجام شد.

بر همین اساس، اجرای حکم طی چند مرحله و با اطلاع رسانی قبلی صورت می‌گیرد: در مرحله اول قطع خدمات با اطلاع رسانی قبلی و نصب بنر، مرحله دوم به صورت جمع‌آوری تاسیسات، مرحله سوم برداشتن دیوارهای پیرامونی و مرحله آخر در خصوص اجرای حکم، تخریب مستحدثات غیر مجاز موجود در آن می‌باشد.

توصیه‌ی ما بر این است که هیچگونه ساخت و ساز در این اراضی صورت نگیرد، چرا که برخلاف قانون بوده و خسارات ناشی از تخریب، نهایتا متوجه متخلفان خواهد شد.

در بحث اراضی حسین آباد قبله تداخل سندی بین منابع طبیعی و اداره اوقاف اتفاق افتاده است. سند ۱۸ هکتار از اراضی حسین آباد قبله که قبلا به اسم منابع طبیعی بوده، اوقافی تشخیص داده شده و حکم ابطال آن صادر شده است.

بخشی از این اراضی مذکور در گذشته از منابع طبیعی به بنیاد مسکن واگذار شده بوده که بنیاد مسکن هم بخشی از آن را به مردم واگذار نموده است که در مورد این اسناد صادره نیز حکم قطعی وجود دارد.

در حال حاضر، اراضی حسین آباد قبله شامل سه بخش است: ۱.بخش اراضی موقوفه که در وسط روستا واقع شده. ۲. بخش اراضی ملی که به بنیاد مسکن واگذار شده و از لحاظ سند ایرادی ندارد، در قسمت‌های پیرامونی روستا واقع شده است، ۳. اراضی منابع طبیعی.

در بخش اراضی موقوفه، بواسطه نامه نگاری‌هایی که با اداره ثبت و اسناد صورت گرفته، صدور سند و نقل و انتقال آن متوقف گردیده است، لذا همشهریان گرامی اگر قصد خرید و فروش اراضی این منطقه را دارند، قبل از انجام معامله برای حصول اطمینان از وقفی نبودن زمین، از اداره اوقاف استعلام کنند.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.