• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 1360اخبار امروز : 4
2

‼️ما و سندرم خبر بد!

  • کد خبر : 5025
  • 29 فروردین 1403 - 17:25
‼️ما و سندرم خبر بد!

‼️ما و سندرم خبر بد! اگر انسان به مدت طولانی در معرض خبرهای بد قرار بگیرد، چه می‌شود؟ آن چه رخ می‌دهد، مجموعه برون‌رفت‌هایی ست که «سندرم خبر بد» نامیده می‌شود و علائمش: احساس خستگی، خشم، سطح انرژی پایین، خواب‌آلودگی، کاهش توان کار، گریه‌های بی‌دلیل، کاهش چشمگیر انگیزه‌های کسب و درآمدزایی، بی‌معنی شدن علایق همیشگی(مثل […]

‼️ما و سندرم خبر بد!

اگر انسان به مدت طولانی در معرض خبرهای بد قرار بگیرد، چه می‌شود؟

آن چه رخ می‌دهد، مجموعه برون‌رفت‌هایی ست که «سندرم خبر بد» نامیده می‌شود و علائمش: احساس خستگی، خشم، سطح انرژی پایین، خواب‌آلودگی، کاهش توان کار، گریه‌های بی‌دلیل، کاهش چشمگیر انگیزه‌های کسب و درآمدزایی، بی‌معنی شدن علایق همیشگی(مثل ورزش، طبیعت‌گردی، موسیقی، نویسندگی، تماشای فیلم )، افزایش پرخاشگری ،نارضایتی و دلخوری و…

در این حالت کنترل رفتاری کم‌ می‌شود و گاه مرتکب بی‌احترامی‌های غیرمنتظره نسبت به اطرافیان و پشیمانی بعدی می‌شوید.

🔸همچنین مصرف کربوهیدرات بیشتر شده که می‌تواند باعث چاقی شود. برخی نیز دچار پرخوری واکنشی (بولمیا) می‌شوند.

سطح کورتیزول خون افزایش می‌یابد و گاه به علائم و نشانه‌های بیماری منتهی می‌شود.

ریفلاکس معده نیز تشدید می‌شود و در صورت بیماری زمینه‌ای گوارشی، امکان زخم معده و اثنی‌عشر و خونریزی‌های گوارشی وجود دارد.

تشدید علایم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) نیز به وفور رخ می‌دهد. کسانی که سابقه افسردگی یا اضطراب دارند، ممکن دچار عود علائم قبلی شوند.در چنین شرایطی چه باید کرد

بهترین کار، مدیریت ذهن است. تمرکز بر فعالیت های «امروز» به جای فکر کردن به ادامه‌ی روزها و ماه‌های آینده. انکار احساسات منفی، بی‌فایده است و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

باید آن‌ها را پذیرفت و به خودتان اجازه دهید که در یک محدوده‌ی مشخص، واکنش‌های غمگین داشته باشید؛ اتفاقی که در «واکنش سوگ» رخ می‌دهد.
اما پس از تخلیه‌ی خودآگاه غمگین، با خودتان مهربان باشید. سعی کنید به انجام دوباره علایق قبلی اقدام‌ کنید، حتی اگر برای شروع آن هیجان کافی ندارید.

اگر فکر می‌کنید دچار نشانه‌های «سندرم خبر بد» شده‌اید، از تمام عواملی که از کنترل شما خارج‌اند و به روح و روان‌تان آسیب می‌زنند، فاصله بگیرید. سبزیجات و میوه‌جات بیشتری بخورید. و اصلا اجازه ندهید که بدن‌تان کم‌آب شود. نفس‌های عمیق و پیاده‌روی در هوای آزاد را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید.

«دانیال فرهیخته – کارشناس بهداشت»

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=5025

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.