• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 1326اخبار امروز : 1
4

️فروش کرم‌های ضدلک، ۵ عطاری را به آستانه پلمب کشاند

  • کد خبر : 2446
  • 23 خرداد 1401 - 5:17
️فروش کرم‌های ضدلک، ۵ عطاری را به آستانه پلمب کشاند

به گزارش اخبار جهرم، مكمل‌های لاغری و چاقی حاوی (ترکیبات آمفتامین و شیشه) هستند كه سبب اعتیاد مصرف‌كنندگان و ايجاد عوارض جانبی شدید می‌شود. ۵ عطاری به دليل تخلف، اخطار کتبی دريافت كرده‌اند که بیشترین علت آن، عرضه محصولات غیرمجاز و مضر، نظیر شامپوهای تقویت ریشه مو، کرم‌های رفع تیرگی، کک مک و … و […]

به گزارش اخبار جهرم، مكمل‌های لاغری و چاقی حاوی (ترکیبات آمفتامین و شیشه) هستند كه سبب اعتیاد مصرف‌كنندگان و ايجاد عوارض جانبی شدید می‌شود.

۵ عطاری به دليل تخلف، اخطار کتبی دريافت كرده‌اند که بیشترین علت آن، عرضه محصولات غیرمجاز و مضر، نظیر شامپوهای تقویت ریشه مو، کرم‌های رفع تیرگی، کک مک و … و داروهای دست‌ساز ترکیبی بوده است. محصولات این عطاری‌ها جمع‌آوری و پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

طبق قوانین وزارت بهداشت، عطاری‌ها تنها مجاز به عرضه گیاهان دارویی به صورت فرآوری نشده، روغن‌های گیاهی دارای مجوز از وزارت بهداشت، ادویه‌جات و عرقیات هستند. ساخت و ترکیب هر گونه داروی گیاهی به صورت پودر، شربت، قرص، پماد، کپسول…. در عطاری ها ممنوع است.

عرضه و تبلیغ داروهای شیمیایی و گیاهی با عنوان داروهای ترک اعتیاد، خواب آور، اعصاب و روان، داروهای چاقی و لاغری در عطاری ها ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود. تنها مکان مجاز به عرضه این گونه اقلام، داروخانه‌ها هستند.

دقت و توجه به مشخصات برچسب در هنگام خرید اقلام دارویی و بهداشتی، گامی موثر در جلوگیری از قاچاق کالا و اطمینان خاطر از سلامت فرآورده است. افراد می‌توانند پس از خرید محصول، با مخدوش کردن لایه رویی قسمت مربوط به کد ۱۶ رقمی را با توجه به اطلاعات روی برچسب کنترل اصالت، از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲، تلفن گویا ۶۱۸۵_۰۲۱ یا مراجعه به آدرس سایت www.ttac.ir نسبت به تائید اصالت محصول خریداری شده اقدام نمايند.

شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف از واحد عطاری ها با واحد فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل معاونت غذا و دارو به شماره ۵۴۳۴۵۰۴۵_۰۷۱ تماس حاصل نمایند.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.