• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 1299اخبار امروز : 0
2

️متناسب سازی معابر شهری با نیاز جامعه معلولین

  • کد خبر : 2635
  • 11 تیر 1401 - 5:03
️متناسب سازی معابر شهری با نیاز جامعه معلولین

🔰به گزارش اخبار جهرم، زارعی معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم: 🔹باید تلاش کنیم تمامی ادارات و اماکن عمومی از قبیل مکان های آموزشی، اداری، تفریحی و تجاری در دسترس همه شهروندان بخصوص جانبازان، معلولین، سالمندان، زنان باردار و کودکان قرار گیرد. 🔹لازم است جلوی برخی از ساختمان‌های ادارات، بانک‌ها، مطب پزشکان و… در خصوص […]

🔰به گزارش اخبار جهرم، زارعی معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم:

🔹باید تلاش کنیم تمامی ادارات و اماکن عمومی از قبیل مکان های آموزشی، اداری، تفریحی و تجاری در دسترس همه شهروندان بخصوص جانبازان، معلولین، سالمندان، زنان باردار و کودکان قرار گیرد.

🔹لازم است جلوی برخی از ساختمان‌های ادارات، بانک‌ها، مطب پزشکان و… در خصوص مناسب سازی رمپ‌های نامناسب برای افراد توانخواه اقدام شود و از دستگاه‌های متولی این امر درخواست می‌شود تا توجه بیشتری به ایجاد فضای مناسب سازی شده برای جانبازان، معلولین و… در دستور کار قرار گیرد.

🔹همه آحاد جامعه باید قادر باشند راحت و بدون خطر در محیط پیرامون خود و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از کلیه حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.

🔹اقدام بانکهایی که در راستای مناسب سازی معابر شهری اقدام نمودند، قابل تقدیر است و دستگاه های اجرایی که بیشترین مراجعه مردمی دارند، مکلف هستند تا نسبت بهسازی معابر، ورودی‌های مراکز خدماتی، حذف موانع در معابر اماکن عمومی و پارکها، تسهیل در امورات جانبازان و معلولین در سطح شهر و همچنین بر لزوم رسیدگی بیشتر برای آسان سازی و بهسازی رفت و آمد این قشر از جامعه اقدام لازم معمول نمایند.

🔹سالمندان سرمایه‌های اجتماعی می‌باشند رسیدگی به سالمندان توفیقی است که باید ضمن ارج نهادن به این سرمایه‌های اجتماعی که انبوهی از تجربه هستند برای رفاه و کاهش مشکلاتشان تلاش کرد.

🔹جامعه ما به سمت میانسالی و سالمندی پیش می رود و هرم جمعیتی کشور ما به سمت بالاست و باید جامعه را برای آینده آماده و ضمن تهیه نقشه راه و فراهم نمودن زیرساخت‌ها، برای این شرایط برنامه ریزی‌های لازم را انجام داد.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.