• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 1340اخبار امروز : 3
6

️ورود بیش از ۳۸ هزار پرونده به دادگستری شهرستان جهرم/ میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است

  • کد خبر : 2573
  • 06 تیر 1401 - 6:02
️ورود بیش از ۳۸ هزار پرونده به دادگستری شهرستان جهرم/ میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است

🔰به گزارش اخبار جهرم، قاضی محسن رستگار رییس دادگستری شهرستان جهرم در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته قوه قضاییه: 🔹یاد و خاطره ش.هید بهشتی را گرامی می داریم و ش.هید بهشتی الگویی تمام عیار برای قضات، دستگاه قضایی و همه کارکنان و کارمندان این نهاد و دیگر ارگانهای ا.نقلاب است. 🔹قوه قضاییه همانند […]

🔰به گزارش اخبار جهرم، قاضی محسن رستگار رییس دادگستری شهرستان جهرم در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته قوه قضاییه:

🔹یاد و خاطره ش.هید بهشتی را گرامی می داریم و ش.هید بهشتی الگویی تمام عیار برای قضات، دستگاه قضایی و همه کارکنان و کارمندان این نهاد و دیگر ارگانهای ا.نقلاب است.

🔹قوه قضاییه همانند آیت الله دکتر بهشتی مظلوم بوده و همچنان مظلوم می باشد چرا که در اطلاع رسانی بسیاری از موارد مجدودیت وجود دارد.

🔹در سال گذشته، هزار و ۱۴۲ مورد دادرسی زندانیان با دادگستری جهرم به صورت آنلاین برگزار شده است و در دوره تحولی یکی از اهداف، افزایش دادرسی های آنلاین در سطح شهرستان است.

🔹۹۹ درصد ابلاغ های دادگستری شهرستان جهرم در سال گذشته به صورت الکترونیکی به اصحاب دعوا ارسال شده است که طبیعتا کاهش خطا، تسریع در رسیدگی پرونده ها، کاهش هزینه ها و عدم اتلاف‌ وقت ارباب رجوع و … به دنبال خواهد داشت.

🔹در راستای کم شدن هزینه های مردم بسیاری از خدمات دادگستری به صورت الکترونیکی از طریق اپلیکیشن «عدالت همراه» قابل انجام است.

🔹در مجموع بیش از ۳۸ هزار پرونده در سال ۱۴۰۰ وارد شعب دادگستری شهرستان جهرم شده است که این تعداد نسبت به سال ۹۹ با ۱۰ درصد افزایش همراه بوده است.

🔹میانگین زمان رسیدگی پرونده ها در دادگستری شهرستان جهرم با ۳۳ درصد کاهش همراه بوده که این اتفاق با تلاش مظاعف همکاران صورت گرفته است.

🔹در سال گذشته بیش از ۲۶۸ هکتار اراضی ملی در سطح شهرستان جهرم به دولت بازگشته و به همین منظور دفتر ویژه ای برای پیگیری بحث رفع تصرف اراضی ملی، تغییر کاربری های و چاه های غیر مجاز و … در دادگستری جهرم راه اندازی شده است.

🔹با تقویت صلح و سازش در شورای حل اختلاف، تقویت مراکز مشاوره خانواده، تشکیل هیات های صلح مساجد، تقویت داوری، افتتاح دفتر حکمین و مصلحین قرآنی و … برای کاهش پرونده های ورودی به دادگستری تلاش می شود.

🔹س.رقت، ض.رب و جرح، ت.وهین، ت.هدید، صدمه بدنی غیرعمدی، رانندگی بدون پروانه، افترا و نگهداری م.واد م.خ.در به ترتیب بیشترین پرونده های ورودی به دادگستری شهرستان جهرم بوده است.

🔹در جهت کاهش زندانیان ۴۹۷ مورد در سال ۱۴۰۰ جایگزین ح.بس در جهرم داشتیم و علاوه بر سیاست جایگزین ح.بس، در سال جاری پابند الکترونیک هم دنبال می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.