• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 1312اخبار امروز : 0
4

️۵۶ درصد از جهرمي ها دز سوم واكسن دريافت نكرده اند

  • کد خبر : 2817
  • 22 تیر 1401 - 6:07
️۵۶ درصد از جهرمي ها دز سوم واكسن دريافت نكرده اند

🔰به گزارش اخبار جهرم، دكتر محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي جهرم: 🔹سويه قبلي بيماري در همه جاي دنيا اوميكرون و ميزان مرگ و مير ناشي از آن به نسبت سويه هاي قبل پايين تر بود. علت اين بود كه درصد زيادي از مردم دنيا تحت واكسيناسيون كرونا قرار گرفتند و بالا رفتن ايمني بدن […]

🔰به گزارش اخبار جهرم، دكتر محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي جهرم:

🔹سويه قبلي بيماري در همه جاي دنيا اوميكرون و ميزان مرگ و مير ناشي از آن به نسبت سويه هاي قبل پايين تر بود. علت اين بود كه درصد زيادي از مردم دنيا تحت واكسيناسيون كرونا قرار گرفتند و بالا رفتن ايمني بدن افراد در برابر بيماري موجب شد آمار بستري در بيمارستان ها نيز كاهش يابد.

🔹تا زمانی که همه کشورهای دنیا به ایمنی تزریق واکسن برای ۷۰ درصد جمعیت خود نرسند و ۷۰ درصد مردم واکسینه نشوند، همچنان شاهد سویه‌های جدید از ویروس کرونا خواهیم بود.

🔹واکسیناسیون می‌تواند از بیماری شدید، مرگ و میر و بستری شدن در مراکز درمانی در برابر انواع سویه‌های ویروس کرونا جلوگیری کند. اکنون این اقدام ثابت شده و به همین منظور اصرار بر اين است كه افراد هرچه سریع‌تر دز سوم و چهارم واكسن را تزریق کنند.

🔹وقتی ۶ ماه از فاصله زمانی تزریق واکسن می‌گذرد، مقاومت بدن نسبت به کرونا کم شده و احتمال ابتلای مجدد به این بیماری افزایش می‌یابد. در نتيجه تزريق دز يادآور واكسن بسيار مهم است.

🔹بر اساس تحقيقات انجام شده، تزريق دز سوم سقف ايمني را در بدن ايجاد مي كند و تزريق دز چهارم، ايمني از دست رفته را در طول زمان بهبود مي بخشد. به بيان ديگر تزريق دز چهارم واكسن، آنتی‌بادی ها را به سطوح بالاتری پس از دوز سوم بازمی گرداند.

🔹پوشش واكسيناسيون كرونا براي گروه سني ۱۸ به بالا در دز سوم، ۴۴/۶ بوده است كه نشان مي دهد همچنان تعداد بالايي از افراد در جامعه دز سوم واكسن را دريافت نكرده اند.

🔹طی ۱۰ روز گذشته در جهرم، آمار مراجعه بیماران به درمانگاه جهت ویزیت متخصصان عفونی تقریبا ۳ برابر شده و آمار مبتلایان نیز روند افزایشی داشته است.

🔹پس از یک مدت طولانی که بخش های ویژه عاری از بیماران کرونایی بود، ظرف یک هفته گذشته ۲ نفر از بیماران در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بستری شده اند.

🔹ساب واريانت اوميكرون BA4 و BA5 شيوع پیدا کرده و اين دو سويه جديد قدرت انتشار بالاتری نسبت به سویه های قبلی دارند و حتی عفونی تر اعلام شده است. قطعا سالمندان با بيماري زمينه اي، افراد با بيماري خاص و نقص ايمني در معرض و خطر بيشتر بيماري قرار دارند. تاكيد مي كنيم حتما مراحل واكسيناسيون را تكميل كنيد و براي دريافت دز يادآور واكسن اهميت قائل شويد.

🔹کسانی که تا کنون واکسن نزده اند از پر خطر ترین افراد برای ابتلا به کرونا هستند.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=2817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.