• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 1306اخبار امروز : 0
7

باز باران، با آبگرفتگی فراوان و دیگر هیچ!

  • کد خبر : 1161
  • 14 دی 1400 - 8:28
باز باران، با آبگرفتگی فراوان و دیگر هیچ!

به گزارش اخبار جهرم، معابر و خیابان‌های جهرم در هنگام بارندگی حتی بارندگی‌های کم، دچار آب‌گرفتگی شده و سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای شهروندان اعم از پیاده و سواره می‌شود؛ آب‌هایی که می‌تواند با مدیریت صحیح شهری تبدیل به فرصت شود. قطعا انجام اقدامات اصلاحی در معابر و خیابان‌ها در روزهای آفتابی توسط شهرداری جهرم […]

به گزارش اخبار جهرم، معابر و خیابان‌های جهرم در هنگام بارندگی حتی بارندگی‌های کم، دچار آب‌گرفتگی شده و سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای شهروندان اعم از پیاده و سواره می‌شود؛ آب‌هایی که می‌تواند با مدیریت صحیح شهری تبدیل به فرصت شود.

قطعا انجام اقدامات اصلاحی در معابر و خیابان‌ها در روزهای آفتابی توسط شهرداری جهرم می‌توانست بخش عمده‌ای از این مشکلات شهری را حل کند.

از طرفی جمع‌آوری آب‌های سطحی از خیابان‌های شهر می‌تواند به رفع مشکل کم آبی کمک بسزایی کند؛ ایجاد شرایطی که آب‌های سطحی خیابان‌ها در زمان بارندگی به مخازنی هدایت شود تا این آب‌های جمع‌آوری شده برای آبیاری فضای سبز شهری مورد استفاده قرار گیرد.

اما متأسفانه تاکنون هیچ اقدام سازنده‌ای در این راستا صورت نگرفته و آب‌گرفتگی، در هر نوبت بارندگی به معضلی مخرب در شهر تبدیل شده است که در بارش اخیر نیز شاهد مشکلات عدیده و خطرآفرین در جای‌جای شهر بودیم. در حالی که همین معضل با مدیریت صحیح شهری می‌توانست تبدیل به فرصت شود.

چندین سال قبل از پروژه تغذیه مصنوعی در شهر جهرم صحبت‌هایی به میان آمد اما به سرانجامی نرسید. پروژه‌ای که با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات کم آبی سال‌های گذشته می‌توانست با جمع‌آوری و ذخیره‌سازی این آب‌ها کمک بسزایی در رفع نیاز آب مصرفی شهر باشد.

باید مسئولان شهری این معضل را همواره مورد توجه و پیگیری قرار دهند هرچند در سال‌های گذشته وعده‌های بسیاری در این مورد شنیده شده است.

#یادداشتروزاخبار_جهرم

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=1161

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.