• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1670اخبار امروز : 0
4

در شش ماهه اول سال جاری، ۹۰ مورد مسموميت دارويی در بيمارستان‌های جهرم گزارش شده است

  • کد خبر : 4684
  • 04 آبان 1402 - 13:45
در شش ماهه اول سال جاری، ۹۰ مورد مسموميت دارويی در بيمارستان‌های جهرم گزارش شده است

در شش ماهه اول سال جاری، ۹۰ مورد مسموميت دارويی در بيمارستان‌های جهرم گزارش شده است به گزارش اخبار جهرم، دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعلام کرده که در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ در جهرم، بيشترين موارد مسموميت با تعداد ۴۷۳ نفر مربوط به گزيدگی بوده كه بيشترين آن مربوط به گزيده شدن با عقرب […]

در شش ماهه اول سال جاری، ۹۰ مورد مسموميت دارويی در بيمارستان‌های جهرم گزارش شده است

به گزارش اخبار جهرم، دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعلام کرده که در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ در جهرم، بيشترين موارد مسموميت با تعداد ۴۷۳ نفر مربوط به گزيدگی بوده كه بيشترين آن مربوط به گزيده شدن با عقرب است. بعد از گزيدگی، بيشترين آمار مسموميت ها به ترتيب مربوط به داروهای مخدر، مواد شيميايی و مسموميت با داروهای غیر مخدر است.

در مسموميت با گزيدگی، داروهای مخدر و مواد شيميايی، آقايان سهم بيشتري از خانم ها داشته‌اند اما در مسمويت با داروهاي غير مخدر، آمار خانم ها بيشتر است.

در شش ماه گذشته، ۱۷۱ نفر دچار مسموميت با داروهای مخدر و اعتياد آور شده‌اند كه مصرف متادون، ترامادول و ترياك به ترتيب بيشترين مسمويت ها را به دنبال داشته است.

مسمويت ۱۵۲ نفر با مواد شيمايي در نيم سال اول ۱۴۰۲ گزارش شده است. مسمويت‌های شيميايي شامل شوينده هاي خانگی، حشره كش ها، مونواكسيد كربن، مواد نفتی، الكل، مرگ موش و قرص برنج است. در نيم سال گذشته بيشترين آن بخاطر مصرف الكل و استفاده از حشره كش ها و مواد شوينده بوده است.

در نيم سال اول سال جاري، ۹۰ مورد مسموميت دارويی در بيمارستان های جهرم گزارش شده است كه ۳۳ مورد از این مسمومیت‌ها به صورت اتفاقی بوده است. مسكن های غير مخدر، داروهاي آرام بخش و ضد افسردگی به تريب بيشترين عامل مسمويت‌های دارويی بوده است.

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=4684

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.