• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 1312اخبار امروز : 0
6

پرداخت ۲۹۳ فقره تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی در شهرستان جهرم

  • کد خبر : 1870
  • 17 فروردین 1401 - 5:40
پرداخت ۲۹۳ فقره تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی در شهرستان جهرم

به گزارش اخبار جهرم، صمد کارگرفرد مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم: ضمن گرامی‌داشت سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، پرداخت ۳۶ فقره تسهیلات تکمیلی به مبلغ ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، پرداخت ۶۵ فقره کمک بلاعوض اقشار کم درآمد به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در سال گذشته انجام شده است. در […]

به گزارش اخبار جهرم، صمد کارگرفرد مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم:

ضمن گرامی‌داشت سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، پرداخت ۳۶ فقره تسهیلات تکمیلی به مبلغ ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، پرداخت ۶۵ فقره کمک بلاعوض اقشار کم درآمد به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در سال گذشته انجام شده است.

در سالی که گذشت برای روستاهای آوک، چاه‌کلاله و چاه‌تیز طرح هادی روستایی تهیه شده است، همچنین طرح هادی روستاهای آرجویه، بهجان، همنده و حسین آباد قبله نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

واگذاری ۹۰ قطعه زمین مسکونی روستایی، واگذاری ۸ قطعه زمین تجاری روستایی، تشکیل ۳۵۳ پرونده جهت صدور اسناد مالکیت روستایی، تشکیل ۱۳۴ پرونده جهت صدور اسناد مالکیت شهری، تشکیل ۱۷۴ پرونده مجوز ساخت جهت اراضی روستایی و کارشناسی ۱۷۳۷ خدمات فنی، از دیگر کارکردهای سال گذشته بنیاد در شهرستان جهرم است.

در روستای موسویه این شهرستان، بهسازی معابر روستایی با صرف ۱۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال انجام شده است، همچنین در روستای هرموج با صرف ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در و روستای صادق آباد نیز با صرف ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال طرح بهسازی صورت گرفته است.

برخورداری روستاهای شهرستان جهرم از تسهیلات ساخت مسکن و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، موفق و رو به توسعه است. در بخش مرکزی شهرستان جهرم بیش از ۷۳.۹ درصد از خانوارهای روستایی معادل ۲ هزار و ۵۶۰ خانواده از تسهیلات برخوردار شدند، در بخش کردیان نیز ۵۶.۶ درصد از خانواده‌های روستایی به تعداد ۲ هزار و ۳۱۰ خانواده، تسهیلات مقاوم‌سازی دریافت کرده‌اند، همچنین در بخش سیمکان ۹۱.۱ درصد از خانواده‌ها به تعداد ۴ هزار و ۷۷۳ خانواده تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کردند و در مجموع ۷۸.۳ درصد از خانوارهای روستایی شهرستان جهرم از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی برخوردار شده‌اند.

تعداد خانوار روستایی شهرستان جهرم ۹ هزار و ۶۴۳ خانوار می‌باشد. نسبت تعداد خانوار روستایی شهرستان جهرم نسبت به استان فارس ۲.۳۳ درصد است، در حالی که حدود ۶۶ درصد از خانوارهای روستایی استان فارس از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی بهره‌مند شده‌اند، این نسبت در شهرستان جهرم حدود ۷۸.۳ درصد می‌باشد.

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=1870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.