• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 1299اخبار امروز : 0
2

️باورهای غلط درباره سرماخوردگی را فراموش کنید!

  • کد خبر : 1182
  • 19 دی 1400 - 9:35

سرماخوردگی بیماری لاعلاجی است که فرد تنها کاری که می تواند هنگام مواجهه با آن انجام دهد، استراحت و انتظار برای به پایان رسیدن دوره بیماری است! 🔸این بیماری سالانه بیشترین بار اقتصادی را بر کشورها تحمیل می کند. این بیماری معمولا با علائمی مانند خارش و سوزش گلو شروع می شود و به تدریج […]

سرماخوردگی بیماری لاعلاجی است که فرد تنها کاری که می تواند هنگام مواجهه با آن انجام دهد، استراحت و انتظار برای به پایان رسیدن دوره بیماری است!

🔸این بیماری سالانه بیشترین بار اقتصادی را بر کشورها تحمیل می کند. این بیماری معمولا با علائمی مانند خارش و سوزش گلو شروع می شود و به تدریج با عطسه های مکرر، آبریزش بینی، درد گلو، سرفه و خلط سینه و… توام می شود. این علائم در اغلب مواقع بعد از ۳ تا ۵ روز به طور خود به خود فروکش می کنند. تقریبا همه مردم با این علائم آشنایی دارند ولی برای مقابله با آن به راه هایی دست می زنند که اصلا علمی نیستند و گاه هم پرهزینه اند.

🔰 چند باور اشتباه:

⭕آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی کمک کننده هستند!

واقعیت این است که هیچ درمانی برای از بین بردن سریع سرماخوردگی وجود ندارد. حتی آنتی بیوتیک ها نیز قرار نیست در این رابطه معجزه کنند. در واقع منشا سرماخوردگی ویروس است پس نمی تواند توسط آنتی بیوتیک ها درمان شود. مصرف بی مورد آنتی بیوتیک باعث مقاوم شدن بدن به آن می شود. پس از مصرف آنتی بیوتیک بدون دستور پزشک جدا خودداری کنید.

⭕بخور درمان سرماخوردگی است!

بیماران دچار سرماخوردگی از بخور استفاده می کنند ولی بخور سرماخوردگی را درمان نمی‌کند، فقط راهکار خوبی برای تهویه مجرای بینی خشک و آلوده به ویروس است. بیماران باید از بخور گرم استفاده کنند.

⭕در زمان تب نباید غذا خورد!

می گویند فردی که سرما خورده است در زمان تب نباید غذا بخورد اما این حرف کاملا اشتباه است. خوردن غذا هیچ تاثیر منفی ای بر روی بدن ندارد؛ خصوصا زمانی که بیمار هستید. در واقع عکس این مساله درست است. خوردن غذا باعث می شود بدن سوخت کافی برای مقابله با بیماری را داشته باشد پس وقتی بیمار می شوید غذای سالم و به اندازه ی کافی بخورید. برای مثال سوپ مرغ شروع خوبی خواهد بود.

«دانیال فرهیخته – کارشناس بهداشت»

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=1182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.