• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 1347اخبار امروز : 0
6

انتخاب شهردار از میان اعضای شورا، بی اعتنایی به رای مردم است / اول اعلام کنید در شورا چه کرده‌اید که قرار است در شهرداری انجام دهید؟!

  • کد خبر : 4668
  • 03 آبان 1402 - 5:06
انتخاب شهردار از میان اعضای شورا، بی اعتنایی به رای مردم است / اول اعلام کنید در شورا چه کرده‌اید که قرار است در شهرداری انجام دهید؟!

انتخاب شهردار از میان اعضای شورا، بی اعتنایی به رای مردم است / اول اعلام کنید در شورا چه کرده‌اید که قرار است در شهرداری انجام دهید؟! به گزارش اخبار جهرم، این روزها زمزمه شهردار شدن عضو شورای شهر جهرم به گوش می‌رسد. فارغ از هرگونه نگاه جانبدارانه یا منتقدانه به فرد مطرح شده، شهردار […]

انتخاب شهردار از میان اعضای شورا، بی اعتنایی به رای مردم است / اول اعلام کنید در شورا چه کرده‌اید که قرار است در شهرداری انجام دهید؟!

به گزارش اخبار جهرم، این روزها زمزمه شهردار شدن عضو شورای شهر جهرم به گوش می‌رسد. فارغ از هرگونه نگاه جانبدارانه یا منتقدانه به فرد مطرح شده، شهردار شدن یک عضو شورای شهر چقدر مفید و در راستای تحقق مطالبات شهروندان است؟ آیا رویه شدن ماجرای عضویت در شورای شهر و سپس نامزدی برای شهردار شدن در بلندمدت به ضرر نهاد انتخابی شورا نخواهد بود و آن را تا سکوی پرتابی به سمت مناصب دولتی تقلیل نخواهد داد؟ شهردار شدن اعضای شورا منع قانونی ندارد. اما امتیاز هم محسوب نمی‌شود، هیچ خطی از قانون امتیازی برای اعضای شورای شهر برای شهردار شدن قائل نشده است.

اعضای شورای شهر از جانب مردم وکیل شده‌اند تا ناظر امورات شهر و بخصوص شهرداری باشند و عملکرد نهادهای مختلف را در حوزه مدیریت شهری بررسی و اصلاح کنند. با این پیش زمینه، در اولین نگاه شهرداری زیر مجموعه و ارگانی پاسخگو در برابر شورای شهر است و جایگاه اجتماعی عضو شورا از جایگاه اجتماعی شهردار بالاتر است. پس عضو شورا در قدم اول و با فرض فراهم بودن تمام شرایط، یک گام به عقب رفته و به آرای مردم پشت کرده است.

در نگاه بعد باید دید پشتوانه عضو شورا برای تصدی سمت شهرداری چیست؟ آیا به صرف اینکه عضو شورا است و توانسته چند هزار رای داشته باشد، میتواند شهردار خوبی باشد؟ رای مردم ممکن است به دلایل بومی گرایی، طایفه گری، محبوبیت مردمی فرد رای گیرنده و… ارائه شده باشد. این رای، نمی‌تواند ملاک یک شهردار خوب باشد در این باب مثال‌های زیادی می‌توان ارائه کرد که از حوصله این نوشتار خارج است.

اگر هر کدام از اعضای شورای شهر به دلیل رایی که دارند و ارتباطاتی که در دوره عضویت شورا کسب کرده‌اند، ردای شهردار شدن و ریاست این اداره و آن اداره را به بهانه‌ی خدمت بکنند، شورای شهر فقط تبدیل به یک سکوی پرتاب خواهد شد و همین اندک اعتماد عمومی را هم از دست خواهد داد.

موضوع دیگر اینکه آیا عضو شورا از همان جایگاه مهم شورای شهر برای ارتقای جهرم استفاده کرده است؟! آنچه که تا کنون به عنوان عملکرد از سوی شورای شهر جهرم دیده شده تنها پرداختن به جنبه های تبلیغاتی مورد نظرشان بوده بنابراین فعالیت و کار خاصی که نیاز شهروندان را تامین و پاسخگوی مطالبات عمرانی, فرهنگی و زیر ساختی آنها در شهر باشد نبوده است.

شهرداری جهرم از نظر اجرایی جایگاه بسیار مهم دارد و با تفکرات فلسفی و شعار نمی‌توان شهرداری را اداره کرد چرا که کارمندان شهرداری در پایان ماه حقوق خود را طلب می‌کنند و از آنجا که شهرداری با بودجه دولتی اداره نمی‌شود به هر حال باید درآمدی برای پرداخت حقوق کارمندان شهرداری وجود داشته باشد. همچنین ایجاد درآمد پایدار برای انجام پروژه‌های شهری و زیربنایی مهم است. شورای جهرم در دو سال گذشته چه طرح و برنامه‌ای برای ایجاد درآمد پایدار مطرح و تصویب کرده است.

لذا، پیشنهاد می‌شود که اعضای شورای شهر با احترام به رای مردم، به خدمت خود در جایگاه رفیع شورای شهر ادای خدمت کنند و حالا که اسداللهی رفته و قصد انتخاب شهردار جدید را دارید ، گزینه‌ای خارج از شورا که با ملاک‌ها و معیارهای‌شان سازگار است و میتواند افکار عمومی را راضی کند، انتخاب کنند.

‼️در اخبار جهرم، به زودی شهروندان را از پشت پرده‌ها آگاه خواهیم کرد!

#یادداشت_روز_اخبار_جهرم

 

لینک کوتاه : https://khabarestanejahrom.ir/?p=4668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.